معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت تندیس گرایی در معماری

پاورپوینت تندیس گرایی در معماری

 

 

تنديس گرايی از زیرشاخه های معماری مدرن است. پيدايش معماری مدرن در شهر فلورانس به 400 سال قبل برمیگردد كه اولين بار توسط ويليام موريس انگليسی آغاز شد. مفهوم مدرن از مصالح تيرچدنی آمده است. معماری مدرن با بنای برج انيل و قصر بلدرين توسط كريستف پالاس مشهور شد.

اما معماری مدرن خود به سه گروه تقسيم می شود كه به ترتيب زير به وجود آمده اند:

اوليه شامل مكتب شيكاگو و فتوريسم

دوم ميانی شامل مكتب بالاوس، ارگانيک، ماشين

سوم متاخر كه در اين دوره سبک تنديس گرايی، بروتاليسم و مينی ماليزم به وجود آمد كه اين دوره پس از جنگ جهانی دوم تا دهه هفتاد با بتن مسلح به وجود آمد. از مهمترين آثار تنديس گرايی به بناهای زیر می توان اشاره کرد:

1- موزه كوكنهايم اث لوير رايت

2- كليسای نوتر دام از لوكوربوزيه

3- اپراي سيدنی از يورن اتزن

پس از جنگ جهانی دوم در حالی كه ميس وان دروهه سبک بين المللی را به حد نهايی ظريف كاریهایش رساند، لوكوربوزيه اولين كسی بود كه در جهت ديگر يعنی تصورات پيكرتراشی حرکت کرد.

در دوره های اوليه تاريخ تنها شكل هندسی كه در مجسمه سازی به كار می رفته كروی بوده است. معماری و پيكرتراشی از لحاظ دراميختگی در يك بيان واحد ما را به تعمق فرا می خوانند.

در اين اجسام خروشان و قدرتمند،‌ اين تنديس واره ها و فضاهای خالی، محيط تازه اي نهفته است كه آدم می تواند ارزشهای تازه و تفسيرهايی درباره اعتقادات مقدس و محيط طبيعی خودش را در آنجا بيابد.

در اين دوره به غير از معماران بزرگ معماری اوليه داير و بوزيه، كروپيوس و ميس زندگی می كردند كه نقش بسزايی در رونق معماری آوانگار داشتند.

 

مناسب برای ارائه در درس انسان طبیعت معماری

تندیس گرایی به معنی الهام گرفتن از یک یا چند چیز و بیان نماد آنها به زبان معماری است که الهامات میتواند از هر چیزی در این کره خاکی گرفته شود.

در اینجا به چند نمونه از این الهامات و بناهای تندیس گرایانه اشاره می کنیم و در مورد هر کدام توضیحات لازم را ارائه خواهیم کرد:

کلیسای رونشان، لوکوربوزیه

موزه گوگنهایم، فرانک لوید رایت

خانه آبشار، فرانک لوید رایت

اپرای سیدنی، یورن اوتزن

 

دانلود پاورپوینت تندیس گرایی در معماری

تعداد صفحات: 26 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – ppt – قابل ویرایش

حجم فایل: 1.45 مگابایت

 

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *