معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

معماری پرش کیهانی

معماری پرش کیهانی

معماری پرش کیهانی

 

 

 

در این تحقیق تلاش شده تا یک تفکر فکری و چگونگی نفوذ آن به معماری معاصر غرب بیان شود. شاید این سوال مطرح شود که چرا باید با مکاتب فکری غربی آشنا شویم؟

در زمان‌های گذشته، معماری به عنوان یک هنر و علم، همواره تلاش کرده است تا با طراحی و ساخت فضاهایی زیبا و کاربردی، ارتباطی بین انسان و محیط ایجاد کند. اما آیا تا به حال به معماری فکر کرده‌اید که نه فقط در دنیای زمین بلکه در جهان‌های دیگر نیز شکل می‌گیرد؟

در این تحقیق، قصد داریم به شما معماری پرش کیهانی را معرفی کنیم. پرش کیهانی، یک فرضیه فلسفی است که بر اساس آن، هر جسمی که در این جهان زندگی می‌کند، قادر است به عنوان یک معمار، طرحی متفاوت و خلاقانه برای فضاها و ساختمان‌ها ارائه دهد

شاید تا قبل از قرن 19 که ایران دارای سبک و سیاق سنتی و پشتوانه ی کهن بود، به راحتی میتوانستیم دستاورد های معماری غرب را نادیده بگیریم اما به دلیل بیکفایتی زمامداران کشور که غرب را الگوی تمدن قرار داده و کورکورانه مردم را به سوی تقلید از غربیها سوق دادند، آن سنتهای آزمون پس داده به سرعت جای خود را به سبکهای نوین غربی دادند.حال ما درون معماری مدرن زندگی میکنیم و نمیتوان ریشه های معماری امروز ایران را در معماری سنتی جویا شد. بهتر است معماری مدرن را از خواستگاه اصلی آن، غرب بررسی کرد. در این صورت آنچه ابتدا باید بر آن مسلط شد فلسفه و جریانهای فکری که منجر به معماری امروز و حتی آینده میشود.

آنچه در این مقاله به آن پرداخته شده بررسی کلی معماری پرش کیهانی و چگونگی شکلگیری مکتب فکری آن است.

 

فهرست موارد بحث شده در مقاله:

 

پیشگفتار

نظریه هرج و مرج

فرکتال

فرکتال در معماری

نظریه پیدایش کیهانی

معماری پیدایش کیهانی

نتیجه گیری

منابع

 

 

تعداد صفحات: 12 صفحه

حجم فایل: 797 کیلوبایت

فرمت فایل: ورد – word – doc-قابل ویرایش

 

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *