معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

دانلود پاورپوینت معرفی شغل مهندسی عمران

دانلود پاورپوینت معرفی شغل مهندسی عمران

دانلود پاورپوینت معرفی شغل مهندسی عمران

 

 

کارهایی که یک فرد در شغل مهندسی عمران می‌تواند انجام بدهد:

ارتباط‌گیری با بازه وسیعی از مشتریان، تامین‌کنندگان، پیمانکاران خرد و بزرگ و معماران
حل هر مشکلی که در فرآیند طراحی و توسعه پروژه‌ها رخ می‌دهد
نظارت بر خرید تجهیزات و مواد اولیه لازم برای پیش‌برد پروژه‌ها
تضمین رعایت پروتکل‌های ایمنی و سلامت پروژه‌ها مثل قوانین دیگر کار
ارزیابی پایداری پروژه‌ها و تاثیر زیست‌محیطی‌شان
اتمام پروژه‌های عمومی سر وقت و در محدوده بودجه تخصیص‌داده‌شده

یک مهندس عمران موفق، ترکیبی از تجربه و مهارت‌های خاصی را نیاز دارد تا بتواند وظایفش را به بهترین شکل ممکن انجام بدهد.

تحصیلات در شغل مهندسی عمران

افرادی که قصد ورود به شغل مهندسی عمران را دارند، معمولا به مدرک کارشناسی یا لیسانس در رشته مهندسی عمران، تکنولوژی‌های مرتبط با مهندسی عمران یا زمینه‌های مشابه نیاز دارند. با در نظر گرفتن حجم عظیم عناصر سازه‌ها و زیرسازه‌هایی که مهندسان عمران می‌توانند طراحی کنند، بسازند یا آن‌ها را مرمت و نگه‌داری کنند، چندین تخصص برای این رشته وجود دارد. همچنین برنامه‌های آموزشی کارشناسی ارشد و دکترا و Ph.D برای این افراد در نظر گرفته می‌شود تا یک مهندس عمران بتواند به مهارت‌ها و تخصص‌های ویژه‌تری نیز دست یابد و به مراتبی بالاتر در علم برسد.

پس از دریافت مدرک کارشناسی در مهندسی، باید آزمون‌های نظام مهندسی را نیز با موفقیت بگذرانید تا به‌عنوان یک مهندس کارآموز یا کارورز شغل مهندسی عمران مشغول به کار بشوید. مهندسان عمران در برنامه‌های کارورزی و کارآموزی، بیشترین تمرینشان را خواهند کرد و جمع‌آوری تجربه مورد نیاز برای شروع کار مستقل‌شان از این‌جا شروع می‌شود. پس از چند سال کار در بازار شغل‌های مبتدی مهندسی عمران و یادگیری اصول حرفه‌ای، شما می‌توانید مدرک ارشد مهندسی عمران را با حضور در آزمون‌های مهندسی حرفه‌ای دریافت کنید.

یک مهندس عمران برای این که بتواند در شغلش موفق باشد، باید در زمینه‌های متفاوتی مهارت داشته باشد. البته که یک مهندس، هر روزش را باید به یادگیری بهتر و به‌روزرسانی دانسته‌ها و مهارت‌هایش اختصاص دهد، اما تعدادی از حیاتی‌ترین مهارت‌های یک فرد مشغول به کار در شغل مهندسی عمران را به شما معرفی می‌کنیم.

مهارت‌های ریاضی: مهندسان عمران از اصول پیشرفته مثلثات، هندسه، محاسبات عددی و دیگر مهارت‌های ریاضی در تحلیل، طراحی و ارزیابی پایانی پروژه‌ها استفاده می‌کنند. اندازه و اهمیت پروژه‌های عمرانی که مهندسان نسبت به آن‌ها مسئول‌اند، ضرورت محاسبات دقیقشان را مشخص می‌کند.

مهارت‌های رهبری: به‌عنوان یک فرد مشغول به کار در شغل مهندسی عمران شما مسئول کارهای گروهتان در تمام مراحل پروژه، از طراحی تا تکمیل، هستید. شما باید با متخصصان متفاوتی، مثل تکنسین‌ها، مدیران ساخت‌و‌ساز و نقشه‌برداران یا مساحان ارتباط بگیرید و آن‌ها را به سمت به‌ثمررساندن هدف معمول، یعنی پایان پروژه‌ها راهنمایی کنید.

مهارت‌های تصمیم گیری: با در نظر گرفتن قدم‌ها و اهداف زیادی که در زیربناها و نظام پروژه‌ای در بخش‌های عمومی و خصوصی وجود دارد، یک مهندس عمران معمولا نیاز دارد که تصمیمات مهم و حساسی بگیرد. بعضی از این تصمیمات می‌توانند با یک‌دیگر تناقض داشته باشند. مثلا یک مهندس عمران باید نیرو و ساعات کاری را طوری انتخاب کند که بتواند پروژه را به مهلت تعیین‌شده برساند اما این موضوع نیاز به صرف هزینه بیشتری دارد. چالش این‌جا، مدیریت بودجه و زمان برای رساندن به موقع کار است.

مهارت‌های حل مسئله:در شغل مهندسی عمران شما باید از مهارت‌ها و تجاربتان استفاده کنید تا راه‌حل‌هایی بهینه، بهنگام و با صرفه اقتصادی را در هر مرحله‌ای از توسعه سازه ارائه بدهید.

مهارت‌های فناوری اطلاعات: پروژه‌های مدرن، از بازه وسیع نرم‌افزارهای کامپیوتری، برای توسعه طراحی‌های پیچیده بهره می‌برند. مهندسان عمران نیاز دارند که در برنامه‌هایی مثل AutoCAD یا هر برنامه مربوط به پروژه‌ها و صنعتی که در آن مشغول‌اند، تخصص داشته باشند.

مهارت‌های ارتباطی: مهندسان عمران نیاز دارند که مداوم با افراد متعددی، اعم از پیمانکاران، رئوس مدیریتی و عموم ارتباط برقرار کنند. برای به‌اتمام‌رساندن یک پروژه، آن‌طور که برنامه‌ریزی شده است، یک مهندس عمران باید توانایی انتقال اطلاعات و نظراتش را چه به صورت کتبی و چه به صورت کلامی داشته باشد. آن‌ها همچنین باید توانایی ارتباط برقرارکردن و توضیح مسائل به صورت پیشرفته را داشته باشند. در عین حال، باید بتوانند که به ساده‌ترین شکل ممکن، مسائل را برای افرادی که پیش‌زمینه حرفه‌ای و فنی ندارند، توضیح بدهند.

مهارت‌ های مولتی تسکینگ یا چند وظیفگی: در شغل مهندسی عمران معمولا به صورت همزمان روی چند پروژه کوچک و خرد کار می‌کند. این مهندسان باید بتوانند که کارشان را اولویت‌بندی و به صورت انتخابی تمام توجه‌شان را، در حالی که اهمیت جزئیات را نادیده نمی‌گیرند، معطوف به جنبه‌های کلیدی کار کنند.

 

فهرست پاورپوینت:

 

وظایف و کار مهندس عمران 6

مهارت ها و تخصص های مورد نیاز برای موفقیت شغلی 7

آموزش های تخصصی و تحصیلات مورد نیاز برای مهندسین عمران 10

بازار کار، فرصت های استخدامی و درآمد مهندس عمران 13

شخصیت های مناسب برای مهندسی عمران 17

 

***

***

پاورپوینت شغل مهندسی عمران

نوع فایل: پاورپوینت، pptx، قابل ویرایش

صفحات: 39 اسلاید

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *