معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

ضوابط طراحی فرهنگسرا

ضوابط طراحی فرهنگسرا

ضوابط طراحی فرهنگسرا

طراحی یک مرکز فرهنگی، امری حیاتی و پیچیده است که نیازمند رعایت استانداردها و ملاحظات خاصی است تا بتواند به بهترین شکل ممکن نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه را برآورده کند.

در طراحی یک مرکز فرهنگی، معماری و طراحی مناسب امری ضروری است. این مرکز باید فضاهایی باز و دلپذیر برای افراد فراهم کند که امکان ارتباط اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی را فراهم سازد. همچنین، استفاده از عناصر معماری محلی و متناسب با فرهنگ و تاریخ جامعه محلی نیز بسیار اهمیت دارد.

در طراحی مرکز فرهنگی، باید به نیازهای اجتماعی و فرهنگی جامعه محلی توجه ویژه‌ای داشت. این مرکز باید بتواند فضاهایی را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و تفریحی فراهم کند که باعث ارتقاء فرهنگ و هویت جامعه محلی شود.

استفاده از تکنولوژی مدرن و نوآوری‌های معماری در طراحی فرهنگسرا نیز امری حیاتی است. این مرکز باید امکانات مدرنی را برای ارائه خدمات فرهنگی، هنری و آموزشی داشته باشد تا بتواند با رونق فرهنگی و هنری جامعه همگام شود.

در طراحی فرهنگسرا، محیط زیست و پایداری نیز باید مورد توجه قرار گیرد. استفاده از فناوری‌ها و مصرف انرژی پایین، مدیریت پسماند و حفاظت از منابع طبیعی بخشی از طراحی پایدار این مرکز است که به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

ضوابط و معیارهای طراحی فرهنگسرا

بخش های مختلف فرهنگسرا

بعضی الزامی و بعضی وابسته به نظر طراح دارد.

لابی و زیر مجموعه های آن شامل: فضای انتظار و نشیمن، فروش اغذیه، محل نگهداری کودکان، عناصر خدمات عمومی مانند باجه های تلفن و اینترنت، عناصر دسترسی عمودی مانند: رمپ، پله و آسانسور

سایت اداری شامل: اتاق کنفرانس، اتاق ریاست، دفاتر کار، بایگانی، آبدارخانه، سرویسهای بهداشتی، محل انتظار ارباب رجوع و منشی

غرفه های فروش محصولات فرهنگی و هنری

آمفی تئاتر و سینما

کتابخانه

گالری نمایش آثار هنری

کلاس ها و آتلیه های آموزشی شامل: نقاشی، معماری، طراحی، عکاسی مجسمه سازی، خوشنویسی، لابراتوار زبان و …

واحد سمعی بصری و سایت رایانه

رستوران یا کافی شاپ

.

تعداد صفحه: 16 صفحه

فرمت فایل: Doc- ورد -Word (قابل ویرایش)

 

 

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *