معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

دانلود پروژه معماری ترمینال

نقشه معماری ترمینال

 

شامل نقشه های اتوکد ترمینال مسافربری (کامل) (اتوبوس رانی)

شامل: سایت پلان، پلان های کلیه بخش ها و ساختمان های ترمینال، برش ها و نماهای کلیه قسمت های مربوطه

مساحت تقریبی سایت: 244000 متر مربع

 

 

نمونه تصاویری از نقشه ها:

 

 

ایستگاه های اتوبوسرانی به عنوان یکی از مراکز حمل و نقل شهری و بین شهری شناخته می شوند. در طراحی معماری این ایستگاه ها باید موارد مختلفی همچون امنیت، آسایش، ایمنی و راحتی استفاده را در نظر گرفت. ایستگاه های اتوبوس رانی در دسته های ایستگاه های خیابانی یا شهری، ایستگاه های آزادراهی، پایانه ها دسته بندی می شوند که هر یک استانداردهای معماری و شهرسازی لازم به خود را دارا هستند.
در طراحی ایستگاه های شهری باید به مواردی همچون فاصله ایستگاه ها، مکان یابی، و … دقت شود. فاصله استاندارد بین هر ایستگاه بین 500 تا 700 متر می باشد. در مکانیابی ایستگاه های اتوبوس باید به مواردی همچون تراکم جمعیت در منطقه، وضعیت تقاطع، شرایط معابر منطقه توجه شود. همچنین ایستگاه اتوبوس باید دارای جایگاه ویژه ای باشد که مسافرین بتوانند با آزادی کامل از آن پیاده و سوار شوند و مزاحمتی برای عبور و مرور سایر وسایل نقلیه ایجاد نشود.

اما یکی از انواع پرکاربرد ایستگاه های اتوبوس ، نوع پایانه بین شهری است که باید دارای امکانات ویژه ای همچون سالن انتظار، باجه های فروش بلیط، محل توقف اتوبوس ها و … باشد. از این رو معماری این پایانه ها دارای پیچیدگی های بیشتری است. در ادامه با ارائه فایل هایی به موضوع استانداردهای طراحی ترمینال اتوبوسرانی خواهیم پرداخت. در ادامه با استانداردهای ترمینال مسافربری و اتوبوسرانی در خدمت شما خواهیم بود.

صرف نظر از تقسیم بندی های ارائه شده وجود برخی فضاها در ترمینال های مسافربری الزامیست. سکوهای مسافرگیری و تخلیه، سالن ها، پارکینگ ها، بخش های اداری، بخش انتظامی، فضاهای ارائه دهنده خدمات به رانندگان، فضاهای ارائه دهنده خدمات به خودروها، فضاهای مربوط به خدمات رفاهی مسافران، شرکت های حمل و نقل، فضاهای باز و مسیرهای دسترسی و تاسیسات زیربنائی از جمله فضاهایی هستند که در طراحی معماری ترمینال مسافربری در نظر گرفته می شوند.

 

دانلود نقشه معماری ترمینال مسافربری

فرمت فایل: DWG – اتوکدی – قابل ویرایش

حجم فایل: 4.2 مگابایت

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *