معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت مصالح ساختمانی 21 اسلاید

دانلود پاورپوینت مصالح ساختمانی

پاورپوینت مصالح ساختمانی 21 اسلاید

 

دانلود پاورپوینت مصالح ساختمانی

 

 

به متریال‌هایی که برای احداث و تولید سازه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ مصالح ساختمانی گفته می‌شود. برای احداث یک سازه از انواع مختلف آن استفاده می‌کنند؛ آنها ممکن است به صورت طبیعی، مصنوعی، خام و ترکیبی باشند. لازم به ذکر است که هر کدام از این مصالح از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند. از جمله متریال‌هایی که تاکنون جایگاه خود را در صنعت ساختمان‌سازی و معماری حفظ کرده‌اند: می‌توان به بتن، سیمان،میلگرد، تیرآهن، چوب و…. اشاره کرد.
به‌طور کلی مصالح ساختمانی را می‌توان به دوسته ساده و مرکب تقسیم کرد. هر نوع آن بر اساس مواد اولیه و ویژگی‌هایی که دارند؛ در نقاط خاصی از ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به توضیح مختصری از هر یک از آنها می‌پردازیم.

مصالح ساختمانی ساده، نوعی مصالح طبیعی یا مصنوعی هستند که از مواد مشابهی تشکیل می‌شوند. برای این قسمت می‌توان شن، آجر، سیمان و بلوک را مثال زد.

مصالح ساختمانی مرکب نوعی از مصالح طبیعی یا مصنوعی هستند که برای تولید آنها از چندین نوع متریال استفاده می‌کنند. از جمله این مصالح می‌توان به ملات، بتن و ایزوگام اشاره کرد.

مصالح ساختمانی به روش‌های گوناگون تولید شده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. به‌طور کلی آنها را می‌توان به دسته‌بندی‌های مصالح ساختمان پیش ساخته و درجا تقسیم کرد. در ادامه در مورد آنها بیشتر صحبت می‌کنیم.
مصالح پیش ساخته به متریال‌هایی گفته می‌شود که در کارخانه یا کارگاه تولید و سپس به محل اجرای پروژه منتقل می‌شوند. استفاده از آنها،کاهش هزینه‌های کلی پروژه و زمان اجرا را در پی دارد. مراحل اولیه طراحی و تولید این آنها زمان‌بر است و در برابر اعمال تغییرات انعطاف‌پذیری لازم را ندارند؛ اما با این حال، اهمیت و کارایی مصالح پیش ساخته شده در ساخت‌و‌ساز را نمی‌توان نادیده گرفت. دیوارهای بتنی پیش ساخته، پانل‌های گچی پیش ساخته، کاشی و سرامیک، انواع بلوک و آجر به عنوان مصالح پیش ساخته هستند.
نوع دیگر دسته بندی متریال‌ها بر اساس نحوه تولید، مصالح درجا است. محصولات درجا در محل اجرای پروژه‌های ساخت‌وسازمورد استفاده قرار می‌گیرند. ملات، قیرگونی درجا، چهارچوب درجا و بتن درجا از این نوع مصالح هستند.

 

فهرست پاورپوینت:

مقدمه

معرفی موضوع

مصالح انتخابی

خصوصیات مصالح

کاربردهای مصالح

روش تولید موضوع

نقد و بررسی مصالح در بنا

مصالح نما

تناسب رنگ های مصالح

تناسب جنس مصالح

تناسب مصالح و حجم

مصالح داخلی

تناسب مصالح به کار برده شده با کاربری

 

 

دانلود پاورپوینت مصالح ساختمانی

تعداد صفحات : 21 اسلاید

فرمت فایل : پاورپوینت – pptx – قابل ویرایش

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *