معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

دانلود پاورپوینت سازه های نوین، 68 اسلاید

دانلود پاورپوینت سازه های نوین

دانلود پاورپوینت سازه های نوین، 68 اسلاید

 

 

يک سازه مهندسی هر مجموعه ای از اعضای متصل به هم است كه برای تحمل و انتقال مطمئن بارهای وارده به كار گرفته می شود. معمولا” سازه به تكيه گاه ارتباط می يابد.

يک سازه به جهت تامین نياز انسان طراحی و ساخته می شود؛ لذا بايد از مقاومت و استحكام كافی برخوردار باشد. در واقع سازه دستگاهی است كه نيروهای وارده را تحمل كرده و به محيط انتقال می دهد و در حین اين تحمل و انتقال مشخصات هندسی و مكانيكی خود را تا چه حدودی حفظ می نمايد. با توجه به كاربری مختلف سازه ها؛ آنها را به شكلهای گوناگونی می سازند. هر سازه پيچيده را می توان از به هم پيوستن چند شكل ساده به دست آورد.

سازه های چادری یک رویکرد نوآورانه در طراحی ساختمان‌ها هستند که با استفاده از مصالح نسوز و سبک و فناوری‌های پیشرفته، ساختمان‌هایی با شکل و ساختار منحصر به فرد را ایجاد می‌کنند. این ساختمان‌ها با استفاده از مواد قابل انعطاف مانند پارچه‌های بافته شده، به عنوان خمیر سازه استفاده می‌شوند و طرح‌ها و اشکال زیبا و منحصر به فردی را به وجود می‌آورند.

یکی از نمونه‌های سازه های چادری، پل‌های چادری هستند. این پل‌ها با استفاده از سازه‌های فولادی و مواد قابل انعطاف مانند پارچه‌های بافته شده، به شکل‌ها و ساختارهای زیبا و برجسته ایجاد می‌شوند. پل‌های چادری به دلیل وزن سبک و انعطاف‌پذیری، قابلیت انتقال بارهای سنگین را دارند و همچنین زیبایی و جذابیت بصری خاصی را به منظره اضافه می‌کنند.

 

مزایای استفاده از شبکه های فضایی:

تقسیم بار: اولین مزیت سازه های مشبک فضایی، مشارکت اغلب اعضای سازه در تقسیم و توزیع بار است.

نصب تاسیسات: به دلیل وجود فضای باز میان ۲ لایه شبکه های فضایی، نصب تاسیسات مکانیکی و الکتریکی و کانال های هوا درون ارتفاع سازه ساده است.

فهرست پاورپوینت:

سازه های فضاکار
سازه های کششی
معماری پارچه ای
سازه های چادری
سازه های کابلی
سازه های معلق
سازه های پرشده با هوا

 

 

دانلود پاورپوینت سازه های نوین

تعداد صفحات: 68 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت -Powerpoint (قابل ویرایش)

 

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo