معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

دانلود پاورپوینت تخت جمشید

دانلود پاورپوینت تخت جمشید

 

تخت جمشید نماد شکوه و عظمت در ایران باستان و یکی از دیدنی‌های شیراز است. شاید بتوان منطقه تخت جمشید و بناهای باقی مانده در آن را یکی از مهم‌ترین اسناد تاریخ تمدن جهان دانست. از این رو دانشمندان و باستان‌شناسان برجسته‌ای از سراسر جهان برای بازدید از تخت جمشید به ایران سفر کرده‌اند.
تخت جمشید یادگاری از پادشاهان هخامنشی ایران از ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد است. با توجه به عظمت امپراتوری هخامنشی در ایران باستان که بخش قابل‌توجهی از شرق جهان را در بر می‌گرفت، می‌توان به شکوه مقر این پادشاهان در تخت جمشید پی برد.

آنچه توجه جهانیان را به تخت جمشید جلب می‌کند تنها قدمت تاریخی این شهر باستانی نیست. باستان‌شناسان با مطالعه دقیق کتیبه‌ها و آثار این منطقه به پیشرفت تمدن در ایران باستان پی برده‌اند. قوانین اجتماعی دوره هخامنشی نیز بسیاری از مورخان را شگفت‌زده کرده است.

تخت جمشید در جهان به عنوان نماد تمدن پارسی در ایران شناخته می‌شود. محوطه تخت جمشید در نزدیکی مرودشت شیراز در استان فارس، شکوه معماری کاخ شاهان را در دوران ایران باستان نشان می‌دهد. پادشاهان هخامنشی در اوج قدرت، کاخ‌های سنگی خود را در دل کوه‌های نزدیک شهر شیراز ساختند تا تصویر روشنی از آینده حکومت خود را ارائه دهند.

تخت جمشید در سایر کشورها به “پرسپولیس” که یک نام یونانی است، شناخته شده است. ستون‌ها، سر ستون‌ها، کتیبه‌ها، نقش برجسته‌ها، کاخ‌ها و دروازه‌های به جا مانده در محوطه تخت جمشید از معروف‌ترین آثار تمدن جهان است.

 

فهرست پاورپوینت:

تاریخچه

واژه پارسه، تخت جمشید و پرسپولیس

سازه و موقعیت مکانی تخت جمشید

پلکان‌های ورودی سکو و دروازهٔ ملل

کاخ تچر

کاخ هَدیش

کاخ سه‌در

کاخ صدستون

کاخ شورا

کاخ آپادانا

کاخ ملکه

تخت جمشید و نمادهای امروزی

آکروپولیس

آکروپلیس شهر آتن

معبد پارتنون

ساختمان پارتنون پارک سده نمونه‌ ی بازسازی‌شده

 

دانلود پاورپوینت تخت جمشید

 

 

دانلود پاورپوینت تخت جمشید

تعداد صفحات: 83 اسلاید

حجم فایل: 8.71 مگابایت

فرمت فایل: پاورپوینت – PPTقابل ویرایش

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

بروزکد

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *