معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

دانلود پاورپوینت آسفالت

دانلود پاورپوینت آسفالت

 

 

آسفالت به آن دسته از مخلوط های قیر و مصالح سنگی اطلاق میشود که برای روسازی سطح خیابان ها و پیاده روها به منظور پوشش و محافظت روسازی در مقابل عوامل جوی و جلوگیری از فرسایش سطح آنها مورد استفاده واقع می شود بسته به نوع و دانه بندی مصالح مصرفی، نوع قیر، روش حمل، ریختن، عمل آوری و نهایتا درجه مرغوبیت،آسفالت دارای انواع مختلفی می باشد.

آسفالت، این ماده معجزه آسا که در ساخت و سازهای مدرن به عنوان یک عنصر اساسی استفاده می‌شود، از سال‌ها قبل در جوامع مختلف استفاده می‌شده است.

آسفالت در واقع یک ماده قیری است که از تجزیه نفت به دست می‌آید. این ماده چسبنده و پایدار، به طور گسترده در ساخت و سازها و راه‌سازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهمترین ویژگی آسفالت، مقاومت بالا در برابر عوامل جوی مختلف است.

در صنعت راهسازی، آسفالت به عنوان یک پوشش سطح جاده استفاده می‌شود. این پوشش، جاده را در برابر خرابی‌های ناشی از ترد شدن، سایش و آبگیری محافظت می‌کند. همچنین، باعث افزایش ترافیک و راندمان جاده می‌شود، زیرا سطح صاف و یکنواخت آسفالت، رانندگان را از ترافیک و نقاط تیرگی جاده‌ها خبر می‌دهد.

علاوه بر کاربردهای راهسازی، آسفالت در ساختمان‌ها نیز به طور گسترده استفاده می‌شود. این ماده به عنوان یک ماده عازل و ضد آب عمل می‌کند و در ساختمان‌های بتنی و پل‌ها به عنوان یک لایه محافظ استفاده می‌شود. همچنین، آسفالت به عنوان یک ماده چسبنده در ساخت و سازهای فلزی نیز استفاده می‌شود.

آسفالت با توجه به خواص خاص خود، برای صنایع دیگر نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال، در صنعت شیمیایی، آسفالت به عنوان یک ماده اصلاح شونده در تولید قیر، رزین‌ها و صابون‌ها استفاده می‌شود. همچنین، در صنایع نفت و گاز، آسفالت به عنوان یک ماده سوختی و کاتالیزور استفاده می‌شود.

به طور خلاصه، آسفالت یک ماده بسیار مهم و چند منظوره است که در صنایع مختلف کاربردهای گسترده‌ای دارد. از راهسازی تا ساختمان‌سازی و از صنایع شیمیایی تا صنعت نفت و گاز، آسفالت نقش بسیار مهمی را در توسعه و پیشرفت جوامع ایفا می‌کند. با توجه به خواص منحصر به فرد آن، می‌توان گفت که آسفالت یک ماده معجزه آسا است که در دنیای مدرن بدون آن نمی‌توانیم تصوری از زندگی داشته باشیم.

 

فهرست پاورپوینت:

مقدمه
انواع آسفالت
فیلر
آسفالت سرد
آسفالت گرم
طرح اختلاط آسفالت
حمل آسفالت
روش اجرای آسفالت گرم
پخش آسفالت
تراکم آسفالت
نحوه کوبیدن آسفالت
تاثیرطراحی مناسب چیست؟
چرا استفاده از مواد و مصالح مرغوب؟
عوامل موثر در انتخاب نوع آسفالت چیست؟
اجرای صیحیح عملیات اجرایی
برخی از اصطلاحات
دو نمونه از انواع آسفالت گرم

 

دانلود پاورپوینت آسفالت

تعداد صفحات: 27 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – قابل ویرایش -PPT

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *