معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

دانلود نقشه خانه مسکونی دو طبقه

دانلود نقشه خانه مسکونی دو طبقه

دانلود نقشه خانه مسکونی دو طبقه

 

 

دانلود نقشه های خانه مسکونی دو طبقه

 

 

 

نقشه خانه مسکونی دو طبقه شامل: طبقه همکف +طبقه اول

متراژ طبقه همکف: حدود 86 متر مربع

متراژ طبقه اول: حدود 86 متر مربع

متراژ مجموع طبقات: حدود 172 متر مربع

نقشه ها شامل: پلان های طبقات (با مبلمان ) + دو نما + دو برش مقطع +پلان شیب بندی بام

…………………………………………………

از نکات مهم طراحی پلان مسکونی جانمایی مناسب باکس پله و آسانسور است. در این جانمایی باید به عواملی مثل عرض و شکل زمین، تعداد واحد در هر طبقه، تعداد پارکینگ مورد نیاز در همکف و زیرزمین (در صورت وجود) و… توجه نمود. سپس باید در ارتباط با شکل سرویس پله و اینکه سرویس پله ۴ طرفه، ۳ طرفه یا پله ۲ طرفه باشد، تصمیم‌گیری کرد. هرچند هیچ قانون کلی در این مورد وجود ندارد و با توجه به شکل و ابعاد زمین و محدودیت‌های پروژه باید بهترین موقعیت قرارگیری پله و آسانسور را تعیین نمود، اما معمولا مناسب­ترین موقعیت سرویس پله و آسانسور در طراحی پلان ساختمان، در وسط پلان است اما برای تامین پاکینگ در گوشه های ساختمان قرار میکیرد.
پس از تعیین شدن محل پله در پلان، باید یک مرزبندی کلی در مورد فضاهای عمومی، فضای خصوصی و فضای نیمه‌خصوصی انجام شود. در واقع باید پلان را لکه­ گذاری کنیم. البته لکه گذاری پلان شامل جانمایی پله و آسانسور هم خواهد شد،اما به دلیل اهمیت بسیار زیاد سرویس ­پله ها و تاًثیرگذاری آن در روند طراحی مجموعه مسکونی باید در اولین مرحله از طراحی و به صورت مجزا قرار گیرد. برخلاف تصور خیلی از هنرجویان معماری، لکه گذاری پلان ساختمان مسکونی اصلا کار سختی نیست. هر چند اینکار در ساختمان‌های با مساحت زیاد و یا در طراحی های خاص شاید کمی سخت به‌ نظر برسد و زمان بیشتری ببرد، اما در طراحی آپارتمان‌های مسکونی به‌هیچ‌عنوان کار دشواری نیست. در این مرحله شاید بهتر باشد یک سمت باکس پله به فضاهای عمومی و سمت دیگر به فضاهای خصوصی تعلق گیرد.
یکی از موضوعاتی که در کیفیت طراحی تاًثیر بسزا دارد، تصمیم­گیری در مورد موقعیت آشپزخانه است و اینکه این فضا باید از تهویه و نور مناسب بهره­مند گردد. ورودی آشپزخانه بهتراست نزدیک به درب ورودی باشد و همچنین با پذیرایی و نشیمن نیز در ارتباط مستقیم باشد. همچنین به جهت ارتقاع مطلوبیت این فضا بهتر است که محل کار که شامل سینک و گاز است از قسمت­های پذیرایی قابل دیده­ شدن نباشد.
بخش طراحی اتاق­ خواب­ ها باید با حوصله انجام شود و بهترین حالت جانمایی اتاق­ خواب انتخاب شود. باید به این نکته در طراحی اتاق خواب­ ها توجه نمود که یکی از اتاق خواب­ ها بزرگتر از بقیه به عنوان اتاق­ خواب والدین ( اتاق خواب مستر ) در نظرگرفته شود و مساحت آن حداقل 15 مترمربع باشد و همچنین درب اتاق ­خواب والدین از اتاق­ های دیگر فاصله داشته باشد. حتما برای اتاق خواب‌ها یک فیلتر ورودی در نظر بگیریم و دقت کنیم درب اتاق‌ها از سایر قسمت‌های منزل به طور مستقیم قابل رویت نباشد. در طراحی پلان همه اتاق خواب‌ها دارای کمد با عرض استاندارد ۶۰ سانتی‌متر باشند. بهتر است عمق یکی از کمدها برای قرارگیری رختخواب ۸۰ یا ۱۰۰ سانتی‌متر باشد.حمام در نزدیکی اتاق خواب‌ها طراحی شود و حتما توجه شود که درب آن از سایر قسمت‌های منزل قابل رویت نباشد.

………………………………………..

نقشه خانه مسکونی دو طبقه شامل: طبقه همکف +طبقه اول

متراژ طبقه همکف: حدود 86 متر مربع

متراژ طبقه اول: حدود 86 متر مربع

متراژ مجموع طبقات: حدود 172 متر مربع

نقشه ها شامل: پلان های طبقات (با مبلمان ) + دو نما + دو برش مقطع +پلان شیب بندی بام

 

فرمت فایل: اتوکدی – DWG – قابل ویرایش

حجم فایل: 2.3 مگابایت

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *