معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

تاریخ تمدن ویل دورانت (11 جلد کامل) – دانلود رایگان

تاریخ تمدن ویل دورانت (11 جلد کامل)

.

.

تاریخ تمدن ویل دورانت (11 جلد کامل)

.

.

تاریخ تمدن (به انگلیسی: The Story of Civilization)‏ نام مجموعه کتابی ۱۱ جلدی است که ویل دورانت به همراه همسرش آریل دورانت درباره ی تاریخ زندگی انسان از دوران پیش از تاریخ تا سده ی هجدهم نوشته‌اند.

این مجموعه ناتمام است. دورانت می‌خواست نگارش آن را تا تاریخ معاصر غرب (تا سال ۱۹۳۳) ادامه دهد اما با مرگ تقریباً هم‌زمانوی و همسرش آریل دورانت ، مجموعه ی تاریخ تمدن تا جلد ۱۱ که اختصاص به دوران ناپلئون دارد پیش رفت.

.

.

ویل دورانت

.

دورانت

.

.

در ۶ جلد اول این مجموعه نام ویل دورانت به عنوان نویسنده آمده و آریل دورانت ویراستار معرفی شده است ولی در جلدهای بعدی هر دو نویسنده معرفی شده اند .

.

ویل دورانت در این اثر به جای پرداختن به جنبه‌ای خاص از تاریخ، نگاهی تحلیلی به جوانب مختلف تاریخ بشریت دارد.

.

ویل دورانت در پیش‌گفتار جلد اول این مجموعه ، در این باره چنین گفته است : «…مدت مدیدی است که من به این عقیده رسیده‌ام که طریقه ی نوشتن تاریخ به شکل قسمتهای مجزا از یکدیگر، که من آن را ترتیب طولی نام می دهم (مانند تاریخ اقتصادی، تاریخ سیاسی، تاریخ مذهبی، تاریخ فلسفه، تاریخ ادبیات، تاریخ علوم، تاریخ موسیقی، و تاریخ هنر) حق وحدت زندگانی بشری را ادا نمی کند، و تاریخ در عین حال که به صورت طولی نوشته می شود باید متفرعاتی هم داشته باشد، و جنبۀ ترکیبی و تحلیلی هر دو باید مراعات شود؛ تاریخ وقتی به صورت کمال مطلوب نزدیک خواهد شد که مورخ، برای هر دوره ی تاریخی، صورت کاملی از سازمانها و حوادث و طرق زندگی را که از مجموع آنها فرهنگ یک ملت ساخته می شود رسم کند…».

.

.

کتاب ویل دورانت

.

.

ویل دورانت در این کتاب توانسته‌ با استفاده از آثار مورخان دیگر ، از هرودوت تا آرنولد توین‌بی ، که از آغاز تاریخ مکتوب بشر تا کنون زیسته‌اند، مکتب نوینی از تاریخ‌نگاری را بوجود آورد.

.

کتاب‌های یازده جلدی تاریخ تمدن ویل دورانت شامل موارد زیر می باشند :

.

.
۱- مشرق زمین، گاهواره تمدن
۲- یونان باستان
۳- قیصر و مسیح
۴- عصر ایمان
۵- رِِنسانس
۶- اصلاح دین
۷- آغاز عصر خرد
۸- عصر لویی
۹- عصر ولتر
۱۰- روسو و انقلاب
۱۱- عصر ناپلئون

.

.

بر خلاف سایر تاریخ‌نگاران که صرفا تمرکزشان روی وقایع تاریخی و سیر تمدن بشری بوده است ، دورانت در اثر خود به عوامل تمدن‌ ساز در طول تاریخ نیز توجه کرده است .

.

ویل دورانت نقل‌قولی دارد که می گوید : تمدن رودی است با دو ساحل .

.

این نقل قول بطور ضمنی به این مساله اشاره دارد که تاریخ‌نگاران اغلب نهایت توجه و دقت خود را صرف رودخانه ی در جریان تاریخ نموده‌اند که معمولاً پرآشوب و پرهیاهو است و اجازهه ی برداشت‌ها و تفسیر های صحیح را نمی‌دهد.

.

.

تاریخ تمدن ویل دورانت

.

.

در مقابل ، دورانت دیدگاه دیگری را مطرح می‌کند که در آن حواشی تاریخ و تمدن (ساحل‌ها) می‌توانند به اندازه ی خود متن تاریخ مهم باشند.

به نظر دورانت ، همه ی مردمانی که در طول تاریخ خانه و مجسمه ساخته اند،شعر سراییده‌اند هم در شکل‌گیری تمدن نقش داشته اند.

ویل دورانت در کتاب «درس‌هایی از تاریخ» که در سال‌های آخر زندگی خود نوشته است ، می‌گوید که تاریخ ملت‌ها را باید با توجه به پدیده‌های علمی جدید نوشت.

.

دانلود رایگان تاریخ تمدن ویل دورانت 11 جلدی

زبان : فارسی

تعداد صفحه : 7519 صفحه

قیمت : رایگان

.

دانلود

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *