معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت اصول معماری پایدار و تاثیر آن در اقلیم شمال

پاورپوینت اصول معماری پایدار و تاثیر آن در اقلیم شمال

پاورپوینت اصول معماری پایدار و تاثیر آن در اقلیم شمال

 

 

اهمیت تاثیر اقلیم در معماری، انجام مطالعات و پژوهش های جامعی را در این زمینه ایجاب می کند. بخصوص در کشور ما که تنوع شرایط اقلیمی در آن کاملا مشهود است. انجام تحقیقات گسترده در این زمینه امری اجتناب ناپذیر است.

این پژوهش ها به دو صورت نظری و عملی انجام می گیرد. در وجه اول، مباحث نظری مربوط به اقلیم و ساختمان، مورد بررسی قرار می گیرد و در وجه دوم، با بهره جستن از آمار آب و هوایی مناطق مختلف و انجام تقسیم بندی های اقلیمی، همچنین با استفاده از نمونه های ساختمانی مناطق مختلف اقلیمی، آزمایش ها و محاسبات دقیق صورت می گیرد. از آنجا که آزمایش ها عملی در چار چوب وظایف موسسات تحقیاقات ساختمانی انجام می گیرد و این امر تنها با تخصیص بودجه و زمان کافی از سوی سازمان های مربوطه امکان پذیر است، همچنین به دلیل نبود امکانات عملی جهت انجام این برنامه ها و در دست نبودن آمار و اطلاعات آب و هوایی مناطق مختلف، پژوهش حاضر بیشتر در وجه اول استوار است.

معماری و اقلیم، پیوندشان بیشتر شبیه به رابطه نوزاد و آغوش می ماند، یا نسبت هر رستنی با خاک، حریم امن وبستر بالیدن. با بستگی ای تکامل آفرین؛ الهام بخش و البته، نه محیط زا. در این معنا، آغوش، خاک و اقلیم، رابط حیات و سرزندگی و نبودشان نمود میرایی است. تجربیات معماری بومی در پهنه جهان و آروین های آن در معماری ایران زمین نیز، خود گواه تاکیدی بر اندیشه ی فرم زایی ملاحظات اقلیمی در معماری است تا عاملی بر محدودیت آن یا اسارت معمار.

 

فهرست پاورپوینت:

چکیده

مقدمه

موضوع پایداری

ویژگی های محیطی و جغرافیایی منطقه مازندران

ویژگی های معماری مازندران

راهکارها و ترفندهای کالبدی

نتیجه گیری

منابع

 

دانلود پاورپوینت اصول معماری پایدار و تاثیر آن در اقلیم شمال

تعداد صفحات: 87 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – pptx – قابل ویرایش

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *