معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد معماری

موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد معماری

موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد معماری

.

.

موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد معماری

.

.

از چه زمانی شروع به مطالعه کنیم ؟
سعی کنید حداقل یکسال قبل از آزمون مطالعه خود را شروع نمایید .

مدت زمان مطالعه و شدت مطالعه آن به چه نحوی باشد؟
تابستان به صورت متوسط ، پاییز به صورت فشرده تر ، و دو ماه آخر مانده به کنکور شدت مطالعه به نهایت برسد .حتما باید خلاصه یا حاشیه هایی نوشته یا زیر جملات مهم کتاب‌ها خط کشیده شود. در پنج ماه آخر مانده به کنکور مرور مجدد و یاد آوری مطالب مطالعه شده باید از زمان بندی خاصی برخوردار باشد . در این بازه‌ی زمانی باید بیشتر وقت داوطلب صرف مطالعه‌ی منابع با اهمیت بالا شود و به منابع کم اهمیت تر فقط در صورتی پرداخته شود که تسلط نسبی بر منابع درجه‌ی اول به دست آمده باشد.

مهمترین عامل موفقیت در کنکور ارشد معماری چیست ؟
برنامه ریزی و مطالعه در مکانی آرام ، به صورت مداوم مطالعه کنید و بدون وقفه .  شرکت در کلاس ها و آزمون های تست .  ولی این را بدانید که جمع بندی نهایی مهم ترین عامل موفقیت در کنکور ارشد معماری خواهد بود .

 

چرا در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم ؟
با این کار می توانید نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید و عامل دیگر این که با توجه به سوالات آزمون با نحوه سوالات کنکور آشنا خواهید شد و نکات مهم تر را درخواهید یافت .  همچنین سرعت خود را در تست زنی می توانید بسنجید .
در برخی از دروس با توجه به زمان کوتاه باقی مانده به آزمون  به جای استفاده و خواندن منابع حجیم از جزوه و یا خلاصه کتاب ها استفاده کنید .

نحوه مطالعه در یک ماه آخر چگونه باشد؟

یک ماه آخر  داوطلبین باید از آغاز مطالعه‌ی منابع جدید پرهیز نموده و وقت خود را صرف پیدا کردن نقاط ضعف خود و برطرف کردن آن‌ها و همچنین مطالعه‌ی قسمت های مغفول مانده‌ی منابع مطالعه شده کنند.

الویت مطالعه :

اولویت از جهت میزان زمان اختصاص یافته برای مطالعه، با دروس زبان عمومی، ایستایی و سیستم‌های ساختمانی و تاریخ(معاصر- جهان- ایران) خواهد بود.

 

شرکت در کلاس‌های ایستایی و سیستم‌های ساختمانی و درک عمومی معماری برای اغلب افراد ضروری است (مگر این که فرد تسلط کافی بر این دروس داشته باشد که معمولا این‌گونه نیست). در مورد سایر دروس نیز کلاس را برای کسانی که در فهم و تحلیل مطالب منابع اصلی دچار مشکل می‌شوند توصیه می‌شود.

در برنامه ریزی روزانه خود تنوع در مطالعه فراموش نشود . درس هایی که می خواهید در یک روز مطالعه کنید شبیه به یکدیگر نباشند .

 

موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد معماری

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *