معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

پاورپوینت معماری کلیسای وانک اصفهان

معماری کلیسای وانک اصفهان

پاورپوینت معماری کلیسای وانک اصفهان

 

کلیسای وانک یا آمنا پرکیج کلیسایی است در محله جلفای اصفهان. این کلیسا از کلیساهای تاریخی ارمنیان اصفهان می‌باشد و در زمان شاه عباس دوم ساخته شده‌است.

.

معماری کلیسای وانک اصفهان

.

وانک در زبان ارمنی به معنی کلیسای جامع است.مهم ترين كليسای مشهور تاريخی جلفا از نظر معماری و تزيينات نقاشی، كليسای سن سور است كه مشهور به كليسای وانک می باشد و در محل كليسای ساده قديمی ‌تری كه در سال 1065 ميلادی بنا شده و رو به ويرانی نهاده بوده بنياد آن گذاشته شده است. اين كليسا را آمنا پركيچ (نجات دهنده) نيز می ‌نامند. داخل اين كليسا و تمام ديوارها و اطراف و جوانب آن با تزيينات نقاشی به سبک ايرانی و تابلوهايی كه نفوذ نقاشی ايتاليايی در آن ها محسوس است و زندگانی مسيح را معرفی می ‌كند، تزيين شده و ازاره‌های كليسا با كاشی ‌های خشت هفت رنگ آراسته شده است. در اين كليسا بيش از ساير كليساهای جلفا نقاشی وجود دارد و از نظر كثرت طلا كاری كليسای منحصر به فردی محسوب می باشد. معماری كليسا و تزيينات طلا كاری آن كار استادان ايرانی است و تابلوهای نقاشی آن چنان كه می ‌گويند به وسيله هنرمندان ارمنی و اروپايی نقاشی شده است .

.

ارامنه بعد از کوچ بزرگ یعنی در سال ۱۶۰۵ به دستور شاه عباس دوم به اصفهان آورده شدند . آنها از بدو ورود شروع به ساختن محل زندگی کردند و در وحلهٔ اول کلیساها را بنا کردند . ارامنه مردمانی بودند که مذهب برایشان اهمیت بسیاری داشت.

.

دانلود پاورپوینت معماری کلیسای وانک اصفهان

صفحات: 13 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت – ppt

حجم فایل: 1.58 مگابایت

 

.

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *