دانلود رساله یتیم خانه کودکان بی سرپرست

دانلود رساله یتیم خانه کودکان بی سرپرست

 

 

 

دانلود رساله یتیم خانه کودکان بی سرپرست

رساله یتیم خانه کودکان بی سرپرست

 

 

 

فهرست رساله :

 

فصل اول

شناخت موضوع: تعریف واژه ها،تاریخچه کودکان بی سرپرست،تعلیم و تربیت،انواع خانواده،روشهای نگهداری

۱-۱- تعریف واژه ها

۱-۱-۱ کودک

۱-۱-۲ کودک بی سرپرست

۱-۱-۳ خانواده

خانواده

۱-۱-۴ یتیم

۱-۱-۵ فرزند شبانه روزی

۱-۱-۶ مراقبت و پرورش

۱-۱-۷ مربی یا مادریار

۱-۱-۸ شیرخوارگاه

۱-۱-۹ شبانه روزی

۱-۲ تار یخچه از کودکان بی سرپرست

۱-۲-۱ پیشینه تاریخی حمایت از کودکان بی سرپرست در جهان

۱-۲-۲ پیشینه تاریخی حمایت از کودکان بی سرپرست در ایران

۱-۳ حمایت از کودکان بی سرپرست در اسلام

۱-۴ چگونگی سرپرستی ایتام

۱-۵ تعلیم و تربیت

۱-۵-۱ مفهوم تعلیم و تربیت

۱-۵-۲ نگاهی به سیر تحولی تعلیم و تربیت

۱-۵-۳ تعلیم و تربیت در اسلام

۱-۵-۴ تعلیم و تربیت جدید

۱-۵-۵ آموزش و تربیت کودک

۱-۶ پدیده بی سرپرستی و عوامل آن

انگیزه و دلایل سپردن کودکان به مراکز شبانه روزی

۱-۶-۱ عوامل طبیعی

۱-۶-۲ عوامل غیر طبیعی

۱-۷ مشکلات کودکان بی سرپرست

۱-۷-۱ مشکلات هویتی- شخصیتی

۱-۷-۲ مشکلات اجتماعی

۱-۷-۳ مراحل پذیرش در مراکز شبانه روزی

اقامت کودک در این مراکز در سه مرحله صورت می گیرد

۱-۷-۴ سازمانهای ذیربط در رابطه با ساماندهی کودکان خیابانی

۱-۸ روشهای نگهداری وسرپرستی کودکان درایران

۱-۸-۱ فرزند خواندگی

۱-۸-۲ امین موقت

۱-۸-۳ شبه خانواده

۱-۸-۴ مراکز نگهداری گروهی

۱-۹ مقا یسه عملکرد خانه و پرورشگاه

۱-۹-۱ عملکرد خانه و پرورشگاه

۱-۹-۲ ارتباط اجتماعی خانواده و فقدان آن در پرورشگاه

۱-۱۰ واحدهای نگهداری کودکان بی سرپرست

۱-۱۰-۱ شیرخوارگاه

۱-۱۰-۲ شبانه روزی مجتمع خدماتی- حمایتی

۱-۱۰-۳ شبانه روزی زیر نظر مستقیم سازمان بهزیستی

۱-۱۱ خانواده و نقش های مختلف آن

۱-۱۲۲ انواع خانواده

۱-۱۲-۱ خانواده هسته ای

تفاوت در ابعاد

۱-۱۲-۲ خانواده گسترده

۱-۱۲-۳ خانواده روستایی و عشایری

۱-۱۳ کارکردهای خانواده

۱-۱۴ مقایسه آمادگی جوامع روستایی و شهری در پذیرش کودکان بی سرپرست

۱-۱۵ فعالیت های هنری کودکان و ویژگی های آن ها

۱-۱۵- ۱ تأثیر قصه در کودکان

۱-۱۵-۲ نقش آواز خوانی و ترانه محلی

۱-۱۵-۳ نقاشی کودکان

۱-۱۵-۴ زیبایی شناسی و تأثیرات روانی رنگ در نقاشی

۱-۱۶ معرفی رو شهای موجود جهانی

۱-۱۶-۱ دهکده های SOS

۱-۱۶-۲ Residential care unite

۱-۱۶-۳ شبه خانواده های بزرگ

۱-۱۶-۴ House parent

۱-۱۷ انواع روشهای مراقبتی

۱-۱۷-۱ روشهای مراقبتی رایج در دنیا

۱-۱۷-۱-۱ خانواده های فاستر

به سه روش این کودکان به خانواده ها سپرده می شوند

۱-۱۷-۱-۲ شبه خانواده

۱-۱۷-۱-۳ فرزند خواندگی

۱-۱۸ روش های رایج و مراکز نگهداری در ایران

۱-۱۸-۱ پرورشگاه های وابسته به شهرداری

۱-۱۸-۲ جمعیت خیریه فرح پهلوی

۱-۱۸-۳ انجمن های حمایت از کودکان

۱-۱۸-۴ تغییرات حاصل در مراکز و شیوه نگهداری بعد از انقلاب

۱-۱۸-۵ سازمان هایی که تحت نظارت بهزیستی در این زمینه فعالیت می کنند عبارتند از

۱-۱۹ نتیجه گیری

فصل دوم

مطالعات تطبیقی

بررسی مصادیق داخلی و خرجی

۲-۱ بررسی نمونه های موجود در جهان و مقایسه نقاط ضعف و قوت آنها

۲-۱-۱ دهکده SOS آکابا در اردن

۲-۱-۲ پرورشگاه باتملی

۲-۱-۳ امید دختران و پسران

۲-۱-۴ خانه کودکان استون

۲-۱-۴-۱ اقامتگاه ها

۲-۱-۴-۲ خانه گروهی

۲-۱-۴-۳ بخش خدمات درمانی

۲-۱-۵ شیرخوارگاه ANGELE

۲-۲ نمونه های فعلی در ایران

۲-۲-۱ شیرخوارگاه آمنه

۲-۲-۱-۱ اداری

۲-۲-۱-۲ قرنطینه

۲-۲-۱-۳ بخش زرد

۲-۲-۱-۴ زرد پایین

۲-۲-۱-۵ زرد بالا

۲-۲-۱-۶ آبی

۲-۲-۱-۷ بخش قهوه ای

۲-۳ شبانه روزی شهید قدوسی

۲-۳-۱ بخش خوابگاهی

۲-۴ شبانه روزی بوشهر

فصل سوم

معرفی فضاهای تشکیل دهنده و ارائه برنامه ی فیزیکی

۳-۱ جمعیت و سن مخاطبین پروژه

۳-۱-۱ سن مخاطب پروژه

۳-۱-۱-۱ دلایل انتخاب سنین مخاطب

۳-۱-۲ جمعیت مخاطب پروژه

۳-۱-۲-۱ دلایل انتخاب جمعیت مخاطبین پروژه

۳-۲ ضوابط بالا دست و استاندارد فضای معماری

۳-۲-۱ فضاهای مطلوب و مناسب کودکان

۳-۲-۱-۱ فضاهای جذاب کودکان

۳-۲-۲ فضاها، ویژگی ها، نیازها، تجهیزات فضایی

۳-۲-۲-۱ فضاهای اصلی عبارتند از

۳-۲-۲-۱-۱ ورودی

۳-۲-۲-۱-۲ فضای انتظار

۳-۲-۲-۱-۳ فضای اداری

۳-۲-۲-۱-۴ فضای پذیرش

۳-۲-۲-۲ بخش های کودکان

۳-۲-۲-۲-۱ بخش شیرخوار

۳-۲-۲-۲-۲ بخش نوپا

۳-۲-۲-۲-۳ بخش نوباوه

۳-۲-۳ فضاهای بهداشتی

۳-۲-۴ فضاهای ارتباطی

۳-۲-۵-۱ آشپزخانه

۳-۲-۵-۲ انبار

۳-۲-۵-۳ موتورخانه

۳-۳ برنامه فیزیکی

۳-۳-۱ فضاها

۳-۳-۱-۱ فضاهای خصوصی

۳-۳-۱-۲ فضاهای عمومی

۳-۳-۱-۳ فضاهای روباز

۳-۳-۱-۴ فضاهای جنبی و خدماتی

بررسی ضوابط و استانداردهای فضاهای تشکیل دهنده

۳-۴ کیفیت فضاها

۳-۵ قواعد و معیارها

۳-۵-۱ ابعاد جسمانی کودکان

۳-۷ اصول مکان یابی و شرایط محیطی

ویژگی های مکان استقرار مهد کودک از ۲ جنبه بررسی می شود

۳-۷-۱ توپوگرافی

۳-۷-۲ شرایط اقلیمی

۳-۸ فضای بازی

۳-۹ رنگ در فضای زندگی کودک

۳-۹-۱ تأثیر رنگ در روحیه و رفتار کودکان

۳-۱۰ روش های کنترل صدا

۳-۱۰-۱ کنترل سر و صدای داخل ساختمان

۳-۱۱ شرایط دمایی و هوایی مناسب

۳-۱۲ تجهیزات

۳-۱۳ اصول ایمنی طراحی فضاهای کودکان

۳-۱۴ بازی و زمین بازی کودکان

۳-۱۴-۱ تأمین ایمنی کودکان در زمین های بازی

۳-۱۵ استاندارد ابزارهای بازی

۴-۱۲ گیاهان متناسب با محیط های بازی کودکان

فصل چهارم

شناخت بستر طرح در سطح کلان (ویژه گیهای اقلیمی و معماری سقز)

و خرد (تجزیه و تحلیل سایت)

۴-۱ استان کردستان

۴-۱-۱ موقعیت جغرافیایی شهرستان سقز

۴-۱-۲ موقعیت جغرافیایی

۴-۱-۳ برسی جمعیت شهرستان سقز

۴-۱-۴ آب وهوای شهرستان سقز

۴-۱-۵ شرایط اقلیمی

۴-۱-۶ دما

۴-۱-۷ فشار هوا و رطوبت

۵-۱-۸ باد

۴-۱-۹ آموزش و پرورش

۴-۱-۱۰ طرح های مورد نیاز اجرا

۴-۲ شناخت و تحلیل سایت مورد نظر

 

 

تعداد صفحات : ۹۵ صفحه

فرمت فایل : ورد – Docx – Word  – (قابل ویرایش)

حجم فایل : ۱۱ مگابایت

قیمت : ۳۰۰۰۰ تومان

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

 

 

 

 

رساله خانه نگهداری از کودکان بی سرپرست ، مطالعات یتیم خانه

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob viwio Twitter Facebook Google Buzz Digg yahoo Technorati delicious

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *