معمارسرا

دانلود پروژه معماری، نقشه های معماری، پاورپوینت معماری

دانلود نقشه رستوران بین راهی

دانلود نقشه رستوران بین راهی

 

نقشه های یک رستوران بین راهی

شامل: پلان مجموعه، پلان معماری، پلان تاسیسات مکانیکی و سیالات، پلان فونداسیون، نمای شمالی و جنوبی

مساحت تقریبی سایت: 4500 متر مربع

 

تصاویری از نقشه ها:

در رستوران ها با غذا های متنوع فضاهای مورد نیاز نیر متفاوت است و ممکن است آشپزی نمایشی یک محوطه مخصوص و بخش های تزیینی خاص مورد نیاز باشد. قسمت سرو غذای یک آشپزخانه رستوران با یک پیشخوان بهتر است بین قسمت آماده سازی و اتاق غذا خوری باشد.
ساختمان رستوران باید مشخصات فنی یک مکانی که مناسب این کار است را داشته باشد،ترجیخا موارد زیر باید رعایت شود:

1- فضای رستوران: امکان سرمایش و گرمایش آن در تابستان و زمستان بخویی فراهم شود
– هواکش : هوای داخل رستوران بطور منظم تهویه و تعویض شود و هوای تمیز وارد آن شود چه در قسمت پخت غذا برای خروج دود و دم ناشی از پخت و پز و چه در قسمت سالن برای بیرون راندن هوای تنفسی مشتریهای که می تواند شامل عوامل میکرب زا و آلوده کننده باشد.

3- میزهای رستوران : مشخصات میزهای سالن غذا خوری و ابعاد آنها:

– فضای لازم برای هر صندلی 1.5 تا 2.5 متر مربع
– فاصله ی بین میزها 1.30 متر
– ارتفاع میزها با صندلی معمولی 80 سانتیمتر و با صندلی باز 90سانتیمتر است( باید حتماً صندلی بلند مخصوص کودک در رستوران باشد تا کودکان را بتوان در آن قرار داد.
– ابعاد میز غذا خوری : برای هر نفر مساحتی با ابعاد که 60 * 40 سانتیمتر را ایجاد باشد . البته گاهی فاصله 20 سانتیمتر فضای اضافی در مرکز برای ظروف مطلوب است اما در مجموع عرض 80-85 سانتیمتر برای میز غذا مناسب می باشد میز های گرد یا میزهای شش یا هشت ضلعی با قطر 90-120 سانتیمتر برای چهار نفر ایده ال است و می تواند در صورت لزوم یک یا دو نفر دیگر را هم پذیرا باشند.

– پرده ها و دیوارها : پرده ها و دیوارهای سالن رستوران باید قابل شستشو باشند و بهتر است پارچه ای نباشند پرده کرکره و یا لووردراپه برای اینکار خیلی مناسب تر است.

5- کف رستوران : باید کاملاً قابل شستشو باشد ودر عین حال لیز و خیلی صاف نباشد.سرامیک های صاف برای این کار مناسب نیست،بهتراست از موزائیک و یا سنگ استفاده شود .
6- تسهیلات عمومی : لازم است که در رستوران چند توالت و دستشویی خیلی تمیز در دورترین نقطه از سالن که با محوطه سالن تداخل نداشته باشد واز محل توزیع غذا هم دور باشد در نظر گرفته شود.

7- پخش موسیقی : از آنجا که موسیقی ملایم می تواند باعث بهتر شدن اشتهای مشتریان و محو کردن صدای همهمه شود لازم است امکان پخش موسیقی یکنواخت از سقف و دیواره ها وجود داشته باشد و آهنگ ملایمی هم مطابق سلیقه مشتریان پخش شود .

8- رستوران سلف سرویس : در این رستوران ها باید غذا بصورت بوفه ارائه شود یعنی ظروف حاوی غذا در اختیار مشتریان باشد تا مخلفات غذا از جمله سالاد و سوپ و سبزی و انواع سس و پیش غذاها را بتوانند خودشان بردارند غذای اصلی هم توسط خود نفرات سرو می شود،تنها در رستورانهای سفارشی است که منوی غذایی را به مشتری می دهند و او سفارش غذا می دهد .
9- آشپزخانه رستوران : غذا بهتر است در همان رستوران تهیه شود برای اینکار بخشی راباید بعنوان آشپزخانه در نظر گرفت تا غذا در آنجا پخته و آماده شود تمام قسمت های آشپرخانه باید قابل شستشو باشند وبطور مرتب شسته و ضد عفونی شوند .

10- هود در آشپزخانه : آشپزخانه حتماً باید دارای هودهایی با هواکش های قوی باشد که بخارات غذا را از رستوران خارج کند. این کار هم به بهداشت محیط آشپزخانه وسالن کمک می کند ( چون چربی و چرک روی دیوارها و پرده ها نمی نشیند ) و هم از نظر بهداشت کارکنان و مشتریان اهمیت دارد چونم اغلب این بخارات برای ریه ها سمی وخطرناک هستند وباعث بیماری می شوند خصوصاً بوی بخارات روغن و سرخ کردنی که بشدت مضر است .

 

نقشه های یک رستوران بین راهی

شامل: پلان مجموعه، پلان معماری، پلان تاسیسات مکانیکی و سیالات، پلان فونداسیون، نمای شمالی و جنوبی

مساحت تقریبی سایت: 4500 متر مربع

 

دانلود نقشه رستوران بین راهی

فرمت فایل: DWG – اتوکدی – قابل ویرایش

حجم فایل: 2.6 مگابایت

 

 

 

پرداخت و دانلود با کلیه کارت های بانکی عضو شتاب

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Twitter Facebook Digg yahoo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *